first_img News Organisation NigeriaAfrica Follow the news on Nigeria NigeriaAfrica Twitter blocked, journalism threatened in Nigeria January 28, 2021 Find out more June 10, 2021 Find out more News Receive email alerts Nigerian news site deliberately blocked, expert report confirmscenter_img News October 11, 2006 – Updated on January 20, 2016 “Sedition” case dropped against one journalist, another case adjourned to go further RSF_en February 8, 2021 Find out more Nigerian investigative journalist forced to flee after massacre disclosures Help by sharing this information Sedition charges pending against Mike Gbenga Aruleba, presenter of a political broadcast on privately-owned African Independent Television, were dropped on 10 October 2006 after the prosecution and the judge, Bash Kawewumi, said that he had “shown enormous remorse”. The journalist however denied on leaving court that he had “apologised to anyone”.The trial of Rotimi Durojaiye, aeronautical correspondent on the privately-owned Daily Independent and Aruleba’s co-accused, had his case referred for hearing at the appeal court on 3 November.————————–29.06.2006 – Two journalists released on bail awaiting trial for “sedition”The federal high court in Abuja on 29 June 2006 ordered the release on bail of Rotimi Durojaiye, aeronautics correspondent of the privately-owned Daily Independent, and of Mike Gbenga Aruleba, presenter of a political programme on privately-owned Africa Independent Television (AIT).The trial of the two journalists on a charge of “sedition” under a law which several Nigerian jurists have called a “dead-letter” since 1983, has been fixed for 25 July.”We repeat our demand for the dropping of this case, which is not only illegal but groundless,” said Reporters Without Borders.———–27.06.2006 – Authorities arrest two leading journalists under obsolete lawReporters Without Borders today condemned the arbitrary arrests of Daily Independent reporter Rotimi Durojaiye and AIT television presenter Mike Gbenga Aruleba on 25 and 26 June on sedition charges under a law that was made obsolete by a 1983 appeal court ruling.“It is outrageous enough that the president’s office systematically uses the Nigerian intelligence services as a political police, but digging up an archaic law for use against journalists who just raised issues of public concern is the sneakiest kind of political dirty trick,” the press freedom organisation said.An article by Durojaiye headlined “Controversy Over Age, Cost of Presidential Jet” in the Daily Independent on 12 June raised questions about the manner in which a new plane had been acquired for President Olusegun Obasanjo.The story set off a storm in the Nigerian press and Aruleba referred to it the next day in his “Focus Nigeria” programme on AIT. State Security Services agents arrested him on 14 June because of his use in the programme of the pejorative word “tokunbo,” suggesting the supposedly new plane was in fact a second-hand one. He was released the following day on condition that he reported his movements to the authorities.The SSS arrested Durojaiye on 25 June and interrogated his editor, while Aruleba was re-arrested the next day after leaving Abuja for Lagos for work reasons. The two journalists were finally taken before a judge in Abuja yesterday and formally charged. A new hearing is scheduled for tomorrow.Nigerian legal experts say Durojaiye and Aruleba have been charged with sedition under a law that was rendered obsolete by an Enugu appeal court ruling in 1983. The privately-owned daily The Punch quoted lawyer Gani Fawehinmi as protesting angrily: “Sedition cannot be used against any Nigerian. It is a dead law.” West African Bar Association president Femi Falana asked in the same article: “What will the government gain from intimidating the press in a manner that is unconstitutional?”Nigeria’s privately-owned press thinks it incurred President Obasanjo’s wrath by supporting the opposition to a proposed constitutional amendment that would have let him run for a third term. The senate finally rejected the amendment in May, after weeks of stormy debate in the press and the national assembly. Reuters quoted AIT chairman Raymond Dokpesi as saying Aruleba was being targeted by the authorities because of the popularity of his programme, which played an important role in turning public opinion against the idea of a third term. Newslast_img read more

first_imgIn 2018, Valamar Riviera will increase salaries by 11,5% with a focus on increasing salaries of basic occupations, which has been agreed with the Croatian Tourism and Services Union (STUH) and the Istria, Kvarner and Dalmatia Trade Union (SIKD).According to the agreement with the social partners, the basic salary will increase by a total of 4% while 7,5% of the total salary will be additionally invested in increasing the salaries of basic occupations such as chefs, waiters, cleaners, receptionists, maids and many others. The increase of coefficients for almost 50 key jobs in operating operations and the increase of the base by 2% will start on June 1, 2018, while the salary of all employees will increase by 2% from December 1, 2018, Valamar pointed out. and added that this adjustment of salaries for basic occupations will cover about 4.000 employees, which will guarantee Valamar for 2018 a net income of at least 5.000 to 7.500 kuna per month for employees in the facilities.Valamar Riviera will thus invest over HRK 20 million in increasing the salaries of all employees with a focus on basic occupations in business, of which about 30% of investments are tax relief, and the rest are direct investments in increasing the material rights of workers.Photo: Valamar”In recent years, in accordance with its development strategy, Valamar has progressively increased the basic salary of its employees, so the average salary at Valamar in 2017 was 20% higher than the average for the tourism sector in Croatia. With progressive salary growth and other investments in human resources development, Valamar puts employees first because of their key role in achieving excellent service, innovation and long-term success in tourism. ” stand out from Valamar.New hotel for employeesIn addition to a significant increase in net income, seasonal workers who come to work in Valamar’s destinations from all over Croatia are provided with quality accommodation and three meals a day at the expense of the employer. This season, Valamar is opening a fourth hotel for employees called Valamar House. The company has invested over HRK 60 million in the Valamar House project in the last two years. In the Valamar House, seasonal workers are waiting for newly renovated rooms and apartments with private bathrooms, common areas for rest and socializing, as well as many other benefits.In 2018, Valamar Riviera will employ 6.600 employees from Istria and Kvarner to Dubrovnik. In 2018, Valamar will offer 1.200 permanent season contracts within the Valamar +3 program and 400 new permanent employment contracts. “All these initiatives have contributed to the fact that Valamar Riviera has been awarded the Employer Partner certificate for the eleventh year in a row, and further confirm Valamar’s leading role as a leading employer in tourism. ” conclude from Valamar.last_img read more